
Türk Televizyonları tarihinde belkide en tartışmalı dizilerin başında gelen, reyting rekortmeni Muhteşem Yüzyıl yepyeni bölümüyle 25 Ocak Çarşamba akşamı STAR TV ekranlarında sizlerle buluşacak..
Diğer kullanıcılarımız gibi diziler ve fragmanlar hakkında yorumlarınızla konuya renk katabilirsiniz..
Fragmanları izleyemiyorsanız lütfen Kullanım Rehberi sayfamızı ziyaret ediniz. İyi seyirler dileriz..
UYARI: Yapılan yorumlar editör onayından geçmeden sitede görünmez.
Yazan: yagmur
Tarih: 25 Ocak 2012
Aynen katılıyorum.Ben de sizin yazdıklarınızı bir kaç yerde okumuşum.Hatta onu da okumuşum ki Selim Süleymandan olmamış.Elbette en doğrusunu Allah biliyor,ama her bir söylentide az da olsa doğruluk payı olabilir.Düşünün ki o devirde böyle bir yalan söylentini korkudan kim çıkara bilirdi?Eger dizide de böyle bir konu işlenmişse,demek ki az da olsa doğruluk payı olabilir.Çünkü senaryo tarihçilerle beraber yazılıyor.Bence Mustafa hünkar olsaydı Osmanlı daha güçlü olurdu.Burda birisi yazıyor ki Hürremle Osmanlıda kadınların hakimiyeti başladı.Ben de soruyorum:kadınların hakimiyeti daha mı iyi oldu?Kesinlikle hayir.Hürremin devlet işlerinde de Süleymanı etkilediyi yazılıyor.Hatta Hürremin etkisiyle rus ve lehlerle barış sağlandığı yazılıyor.Bu sayede ruslar güçlenmişler.Soruyorum:rusların güçlenmesi bizim için iyi mi olmuş?Tarihi bilenler bunun cevabını biliyor. Demem o ki yorum yazarken bazı arkadaşları saygıya davet ediyorum.Valide sultan hakkında “akılsız” gibi yakışıksız sözler yazmasınlar.Sanki her kes aptalmış,bir tek rus cariyesi zekiymiş,akıllıymış.Hayir.Zekilikle kurnazlık ayni şey degil. Hürrem Süleymanın sevgisini kullanarak cok zalimlikler yapmıştır.Valide sultanı kötüleyip Hürremin yere-göke sığdıramayanlara hatirlatmak istiyorum;Valide sultan Süleyman gibi akıllı hünkarı ,Hürremse Selim gibi bir sarhoşu yetiştirmiş.Sarhoşluk rusların en esas özelliyi.Kendimizi aşağılayıp rus cariyesinin kurnazlıklarını “zeki”adlandırıp göklere kaldırmayalım.İyiye iyi,kötüye kötü dememiz daha dogru olur.
Yazan: başak doğan
Tarih: 25 Ocak 2012
bana kimse kulaktan dolma bilgilerle gelme diyemez ben tarih okuyorum ve şu an 3. senemdeym bu konu hakknda onlarla kitap okudum ve belgeseller izledm dizinn de gerçeklerle alakalı olmadığını biliyorum mahidevrann da neler yaptığını çok çok ii biliyorum ve ben hiç bi zaman mahidevranı tutuyorum demedm ona göre konuşun hürrem zamannda hayır yaptrmş olabilr allah razı olsun ama bu onun yaptığı kötülklerden sıyıramaz onun amacı çocuklarını korumak değildi selimi başa geçirip dünyaya hakim olmaktı ama allah razı olmadı selim başa geçemeden öldü mustafann ölümü üzerine sanırım cihangirdi oda acısından öldü çocuklarını çok güzel korumş değilmi?? ayrıca selimin lakabı sarı selimdi ve o çocuğun leodan olduğu söyleniyor türkler bunu hiçbir zaman kabul etmemş ama yabancı yazarlar hep bunu söylüyor bu konu kesin diyemycem ama farkndaysanz dizide selimi özellkle esmer yaptılar hürrem gerçektende çok zeki ve kurnazdı bi o kadarda cani süleymanı avucunun içine alıp yönetti irem hürrem gerçektende azad edilnce sleymann odasına gitmeyi reddetmiştr yine kurnazlığını kullanıp nikah kıydırdı sonradan sultan süleyman ona nikah kıydığı için çok pişman olucakmş ama iş işten geçtiği zaman! ama bana kimse bilgisizsin demesn ve ben ne mahidevran nede hüreemi seviyorum birini sevnce diğerini sevmycez diye bi şey yok ben ikisinide sevmiyorum ve ikisnn tarafını da tutmuyorum.
Yazan: adsız
Tarih: 25 Ocak 2012
altı üstü bi dizi yani okadar derin düşünmeye gerek ayrıca bi kurgu istekleri gibi kurgulayabilirler tarihe uymuyor demek saçma bi düşünce bilim kurgu filmleri içinde tarihe yada zamana uymuyor izlenmez bu ucan araba mı var ışınlanma mı var diyor musunuz? yada diger diziler için adam kac kere vuruldu ölmedi ölmeliydi diyor musunuz? bi dizi sadece bu kadar kafaya takılcak birşey degil
Yazan: yagmur
Tarih: 25 Ocak 2012
Ben hem okuduklarımdan,hem de diziden görüyorum ki Hürrem saraydakıları parayla,yani rüşvetle kendi tarafına çekiyor.İroniye bak ki kocası Kanuni adını almış,Hürremse saraya rüşveti dadandırmış. Sultan Süleymanın sevgisi ve desteyi olmasaydı,Hürremin zeki olup olmaması neye yarardı?Sanki bir tek zeki olan o mu? Koskoca hanedanlıkta her kes aptalmıymış? Hayir.Sultanin sevgisi sayesinde her istediyini elde etmiştir.Hatta halk içinde onun Süleymanı büyü ile kendine bağladığı da konuşulurmuş.Bunun doğru olup olmadığı belli degil de,esas olay şu ki,kitaplardan okuduklarımı bir-bir filmde de görüyoruz.Yaptikları hayır işlerine gelince ben düşünüyorum ki eger o gerçekten de yazıldığı gibi çok hırslı,zalim ve entrikaçı biri olmuşsa,yaptığı hayır işlerini de kendi oğlunun hünkar olması için maksadlı şekilde yaptırmıştır.Nasıl ki,sarayda her kesi para ile kendi tarafına çekmiştir. Programların birinde birisinin (ismini hatırlamıyorum) söylediyi gibi,babasının parası ile degil,Osmanlının parası ile yapmıştır hayır işlerini.
Yazan: isimsiz85
Tarih: 25 Ocak 2012
bence melek cok hakli, rtürk basit dizilere hic birsey yokken caza veriyorlar yada dizi kaldiriliyor, ama muhtesem yüzyil, asilsiz ve asagalayici bir dizide hic birsey yok, bizim tarihimizi kötülüyorlar türk olmayanlari güldürüyorlar yani düsmanlarimizi daha dogrusu.. ama sende haklisin bizim millet yalan-kin -ihanet-saygisizlik-nefret-entrikali dizileri daha cok seviyor zaman kötü artik, ama ölmüslerin kemikleri sizliyordur kesin onlarin hakinda yalan yanlis konusuldugu icin, gerci dizilerin cogu biz müslümanlari cok kötü etkiliyor, ya rabbim bizleri korusun btün kö*tülüklerden aminnn….
Yazan: isimsiz85
Tarih: 24 Ocak 2012
yaaa arkadaslar ben hürremcileri anlamiyorum, o kadin yani sultanimiz okadar kötü seyler yapiyor herkese kendini birsey saniyor, ve herkes onu seviyor siz bu dizide hürrem karekterini oynayan meryem üzerliyi mi seviyorsunuz yoksa tarihte herseyi yapan hürremimi, belki ozaman hayirlar yapmistir ama oda günahlarini affetirmek icin sevap alayim diye kesin, bi düsünsenize okadar kötülük yapmiski valide sultanlik bile nasip olmamis hastalikla vefat etmis, hata aci cekerek öldü diye okumustum(allah rahmet eylesin)yani ondan anlayin artik. mustafayi öldürtmüs oglu cihangir onun acisindan ölmüs, beyazit de taht kavgasi icin öldürüldü isyan ettigi icin, en son olarak (sari selim veya sarhos selim lakapli)II.Selim padisah oldu, ve kadinlar yönetimi ele aldi artik, ve ondan sonra osmanli cöküse gitti yoksa simdi hala kimse önümüzde duramazdi ve cok güclü bir ülke olurduk,ruslara nasil güvenilir ben hala güvenmem, mahidevran sultanin ahi tutmus anlayacaniz,hürremde sultan süleymanda ona az cektirmemis ve o yüzden ONLARINNN BÜYÜKKK ASKLARIII uzun sürmedi 8 sene hürremsiz kaldii. ve benden bir tavsiye diziye pek aldanmayin onlarin hepsi gercek degil abartili biraz okuyun arastirin öyle yorum yazin…
Yazan: isimsiz85
Tarih: 24 Ocak 2012
yazik cok yazik, ben bunlari anlayamiyorum….
ama benim cok merak ettim birsey var dizideki cariyeler gercektende hürremin tarafindamiydi,cünkü onun sirti hic yere gelmiyor herkes onu koruyor valide sultanin sözünü dinleseydiler ona akil veren olmasaydi hürrem sultan bu yükselmezdi, validenin dedigi gibi YILANIN BASINI KÜCÜKKEN EZMEK LAZIM..yaziklar olsun
Yazan: İREM
Tarih: 24 Ocak 2012
o kişiden kişiye değişir sen bu dizinin gerçek olduğunu sanıyosun herhalde bu dizinin gerçekle alakası yok diziyi rusyaya gösterdiler olay çıktı canım budiziye göre hürrem aptal tarihin en zeki kadınlarından hatta belkide en zekikadınından bahsediyoruz gerçekte hürrem padişaha kapıyı kapatmış olsaydı kellesi giderdi mahidevranıseviyosan sana söyleyeyim mahidevran manisada 2 çocuğunu padşahtan habersiz doğurmadan karnındaiken öldürtmüştür.padişah bunu öğrendiğinde mahidevranı cezalandırmış hattasen iyi biranne değilsin sensevilmeyi haketmiyorsun sözünü kullandığı rivayetlerle bildirilmiştir.hürrem mustafanın ölümünde etkili olmuştur sadece tarihte yaptırdığı birçok aşevleri hamamlar mektepler vardır.o kötü biri değil ve ayrıca hürrem hiç yalvarmamış her şeyi aklını kullanarak yapmıştır.hürrem mustafanın ölümünde büyük bir etki yapmasaydı mustafa tahta geçince hürremin 5 çocuğunu öldürtücekti.aklınızı kullanın lütfen 5 mi 1 mi…
Yazan: iphone
Tarih: 24 Ocak 2012
sana katılmıyorum hürremin yaptırdığı aşevler,mektepler…mustafanın ölümünden önce yapılmıştır.ben kimseyi tutmuyorum ne mahidevranı ne hürremi ama ölmüş insanın arkasından böyle konuşulmaz aasıl günah olan budur tarihin önemli kadınlarının arkasından böyle konuşuyosun dii şimdi rusyada olay oldu dikkat et bence sözlerine ve ayrıca bHZ.YUSUF’A ölüm nasıl bir duygu dendiğinde cevabı iyi insanda kötü insanda ölüm duygusunun acısını tatacaktır.diye cevap vermiş
Yazan: carmen gul
Tarih: 24 Ocak 2012
arkadasım sen hiç tarih okumuyomusun önce biraz bilgi sahibi ol hürrem sucsuz demiyorum ama ozan-manda dönen entrikaların hepsinimi hürrem yapmış arastır bence ben 1000 sayfalık kitabını okudum yapmayın ya kulaktan duyma bilgilerle yanlıs yorum yazıyosunuz benden söylemesi???????
Yazan: isimsiz85
Tarih: 25 Ocak 2012
Arkadaslar bu dizideki olanlarin hepsi gercek olmayabilir, ama hürremin konusmalarina hic mi dikkat etmiyorsunuz, ben yönetecem -bu saray bizim(mihrimaha söylerken) – hünkari kendime köle yapacagim,cocuklarini dolduruyor kücük yasta, ben hürrem sultanimiz cok kötüdür demiyor gecmiste neler olmus tam bilemeyiz ama kitaplardan okudugum söylüyorum, hürrem derdi hünkari kendine baglamak ve yönetimi ele gecirmekti ve onuda basardi helal olsun önüne geceni ezdi gecti,ayrica mustafa cok sevilen bir sehzadeydi bence o hic birine birsey yapmazdi hürremin cocuklari annesinin doldurusuna gelince onlar mustafayi öldürmeye calisirdi ve mustafada kendini korumak zorunda öyle degilmi??hem beyazit bile selim tahta cikacak diye isyan etti öz ver öz kardesi, zaten cocuklar ya annenin yada babanin doldurusuna geliyorlar ve herseyi yapiyorlar, hem kadinlar cok TEHLIKELIdir kafalarina koyduklarini kesin yaparlar.. sanki mustafanin ölümünden önce hic birsey yapmadi tatli dilnen hayirlar yaparak hünkarin gözüne girdi, daha ne olacak, ya ben sizlerle tartismak istemiyorum herkesin düsüncesi kendine, gercekte herseyi allahim daha iyi bilir bizler ne kadar konussak bos, allah rahmet eylesin mekani cennet günahlari af olsunn…AMINN
Yazan: yagmur
Tarih: 24 Ocak 2012
Başak doğan,sizinle ayni fikirdeyim.Ece arkadaş,şimdi biz size mi inanalım,tarihçilere mi?Yalanın da bu kadarı pes vallahi.Hangi Osmanlı faşizminden söz ediyorsunuz?Osmanlı dünyada en adaletli bir imperiya olmuş.Bunu ben değil,belgeler diyor. Ya Sultan Süleymanın adı üstünde: Kanuni.Hürrem saraya rüşveti getirmiş.Dün okudum,tarihçi Erhan Afyoncunun yeni kitabı çıkmış.Orda Sultan Süleyman devrinde yaşamış,saraya gidip-gelen Venedik elçilerinin görüşleri yer almış.Onların kayıtlarına göre İbrahim ve Ahmet paşanın ve Mustafanın öldürülmesini her kes Hürremden bilmiştir.Selimin sarhoş , beceriksiz biri olduğu yazılıyor.Orda yazıyor ki,Avrupa ülkeleri Sultan Süleymandan sonra beceriksiz birinin hünkar olmasını istemişler. Ve bildiyimiz gibi bu da gerçekleşmiş Sarı Selimle.Orda hem de yazıyor ki,Hürrem hiç de güzel olmamış,ufak-tefek şirin bir kadın olmuş,Sultan Süleyman onun zinet eşyaları ve elbiselerine 100 bin dukadan fazla para harcamış.Rus sitelerinde de Hürrem hakkında yazıyor ki, tarihte Hürrem gibi 2-ci zalim,cani kadın olmamış.Orda daha vahim şeyler yazılıyor,ama ben bu kadarını yazıyorum.Kadınlar yönetti de ne oldu?Zaten Sultan Süleymandan sonra Osmanlının çöküşü başlıyor Hürremin sayesinde.Çoğunluğun fikri bu ki eger Mustafa hünkar olsaydı,tamam başka olurdu.Mustafanın öldürülmesine Avrupa ülkeleri çok sevinmişler,memnun kalmışlar,hatta bunu kutlamışlar. Yani bu kadar şeyi nasıl gözardı ediyorsunuz? Bu dizi de olsa,esas olaylar tarihten alınmış.Zaten bildiyim kadarıyla sevgili Meral hanım senaryonun yazilmasında bir tarihçi olarak Erhan Afyoncunun da görüşlerini alıyor.
Yazan: başak doğan
Tarih: 24 Ocak 2012
bncede çok haklısın her şeyi hürrem yaptırttı o çok cani bi kadnmş gerçektende başa mustafa geçse her şey çok daha farklı olurdu o yılan kadından sonra osmanlı çöküş dönemine girdi sırf kendi çıkarları için her şeyi yapmış o kadın.ayrıca hürrem gerçekte güzel değilmş yani kimse diziye bakıp aldanmasn.
Yazan: misafir
Tarih: 24 Ocak 2012
Ya dizi biraz övün dizinin hayranısanız onu biraz ileri sürmeye çalışın tamam herkezin kendi görüşü vardır siz hiç belli etmeden seyrederseniz …………. gerisini düşünün. birde herkes meryem üzerl
i (hürrem)’i kötülüyo gerçekten güzel hemde bunu bir rol gereği yapıyo gerçek hayatta nasıl kim bilir?????????
Yazan: başak doğan
Tarih: 24 Ocak 2012
ya şimdi bütün yorumları okudum da size inanamıyorum hürremin neresi mükemmel ya siz bu diziyi bilinçsiz izliyosunz bebeler gbi süleymen<3hürrem felan bırakın bunları ya siz bu diziyi basit bi aşk dizisi olarak görüyosunz bence hürremi çok sevenler açıp bi tarih kitabı okuyun o kadın yüznden mustafa asıldı kendi oğlunu başa geçirmek için her türlü entrikayı çevirdi ibrahimi de öldürttü hemde süleymanın aklını çelerek mahideevran yada sarayda sevmediği her kim varsa hepsini yollattı yada öldürttü başa selimi geçirtti ve osmanlı çöküşe geçti eğer mustafa başa geçmş olsaydı osmanlı çok daha büyüyüp gelişecekti herkes bilinçli bi şekilde izlesn başlatmayn hürrem süleyman aşkından bebeler gbi! o kadının tek derdi süleymanı avucunun içine alıp dünyayı yönetmekti ve bunu da başrdı!!
Yazan: Ece
Tarih: 24 Ocak 2012
Arkadaşlar burada ne kadar saçmasapan yorumlar dönüyor şimdi hepsine bakıp da gülümsüyorum. Öncelikle tarihte Hürrem Sultan Osmanlı faşizmine fena tokat atan ilk kadındır. Kanunı döneminden sonra artık kadınlar yönetimde söz sahibi olmaya başlamışlardır yani düzen Hürrem sultanla bozulmuştur. Ama bu demek değildir ki Hürrem Sultan kötü bir kadın, cani, kurnaz vs. İzlediğiniz şeyin bir dizi yani sanat eseri olduğunu gözardı etmeyin. Reyting almak için birçok nokta romantize ediliyor ve biz de Hürrem Süleyman aşkı ya da kötü Hürrem iyi İbrahim tarzında saçmalıyoruz. O dönemde olmadığımız için ne yaşandı bilemeyiz. Tabi elimizdeki kaynaklarda ne kadar doğrudur o da tartışılır.
Yazan: başak doğan
Tarih: 24 Ocak 2012
ya hürrem tabikide kötü,kurnaz ve caniydi her kaynakta yazan bi şeyi biz değiştiremeyz o her şeyi istediği gbi yapmaya çalıştı cani değilse neden mustafanın asılmasına mahidevrann çok sefil bi şeklde ölmesine neden oldu bu caniliklernden sadece bir kaçı o sadece yönetimi değiştrmedi osmanlıyı kökten değiştrdi önüne çıkan herkesi astırıp kestrdi tabiki dizide bazı şeyler göz ardı ediliyor reyting için ama bu hürremin kötü olmasını değiştirmez.
Yazan: turkan
Tarih: 24 Ocak 2012
o dönemde taht kavgaları çoktu.tabikide hürremde kendi çocukları tahta geçsin isterdi siz istemezmiydiniz.dönem şartlarında bu taht kavgaları çoktur.hürremde bi annedir bunu unutuyorsunuz.zeki bir kadın ayrıca.yaptığı hayırlar belli.herşeyi ona maletmek yanlıştır.üstünlük çabası tüm dönemlerde geçmiştir.ama bunu bi kadın olarak yapıp söz sahibi olmasıda bir özelliktir.çöküşe gelirsek hürrem sayesinde denmeye başladı.padişahın aklı nerdeydi.bazı şeyler vesiledir allah böyle nasip etmiştir.boşuna tartşıp durmayın.
Yazan: kaan öztürk
Tarih: 23 Ocak 2012
Tarihte Kanuni tarafından öldürüldüğünü biliyoruz zaten ama tarihi bilmeye gerek yok, azıcık kafanızı çalıştırırsanız yeniz sezon fragmanında ibrahim paşanın yaşlı haliyle elçilere kendi kudretini anlatırken ki sahnesi var !! ee demek ki senaryo gereği de ölmeyecek, dizinin yapımcıları hiç bunu hesaba katmadılar mı ? yani 2 yaşındaki çocuk bile daha ölmeyeceğini bilir, hiç heyecan yaratamadılar kendi kendilerini ele verdiler, biraz dikkat edin fragman yayınlarken !!
Yazan: eylül
Tarih: 08 Şubat 2012
Hürrem bununda üstesinden geldi..Nikah kıydırdı artık kimse onun önünde duramaz mustafada öldükten sonra, tahta gececek sehzadeler hürremin cocukları..validede hastalanıp ölücek zateen ..Böylelikle hürrem haremi ve osmanlı devletini yönetecek oglu selim tahta gecince hürrem valide sultan olacak..hürrem cesaretli hür bir kadın.!! Bu onu daha güçlü yapıyor..Oglu tahta gececek..Sultan süleyman hürreme sırıl sıklam asık ..ve bir de haseki hürrem sultan ın zekası onu kölelikten kurtarıp bir osmanlı cihanıyla nikah kıydırmasını acıklıyor..O’HASEKİ HÜRREM SULTAN’olarak adını tarihe yazdırmış cihan sultanıyla nikahlı birr kadındır..!!onun önünde kimse duramazz birazda digerlerinden bahsedelim……
SULTAN SÜLEYMAN;osmanlı devletinin 10.padişahıdır..
HASEEKİ HÜRREM SULTAN;hünkarın karısıdır .Toplam 4 sehzade 1 sultan vermiştir..hünkarın enn gözde kadınıdır..
HASEKİ MAHİDEVRAN SULTAN;sultan süleymanın karısıdır.Şehzade mustafanın annesidir.
VALİDE SULTAN(AYSE HAFIZA);sultan selim hanın tek kadınıdır.sultan süleymanını annesidir.haremden sorumludur.
HATİCE SULTAN;sultan süleymannın kız kardesidir .sadrazam ibrahim paşa ile evlidir.
BEYHAN SULTAN;eşi idam edilmiştir.sultan süleymanın kız kardesidir.2 cocugu vardır.
(SADRAZAM)İBRAHİM PAŞA;pargadan küçük yasta devsirilerek osmanlıya satılmıstır.sultan süleymanın can dostudur.hatice sultan ile evlidir.
ISABELLİA FORTUNA(KASILYA PRENSESİ);prens fderikin nişanlısıdır osmanlıda esir olarak tutulmaktadır. sultan süleymana asıktır.
VELİHAT SEHZADE MUSTAFA;annesi mahidevran sultandır.osmanlı devletinin veliahtıdır ve sultan süleymanın ilk cocugudur.
SEHZADE MEHMET;hürrem sultanın ilk cocugu ve ilk sehzadesidir.sonradan hastalanıp ölür.
SEHZADE SELİM;hürrem sultanın 2. sehzadesidir.babasından sonraki padişahtır.Tahta cıkmıstır.
MİHRİMAH SULTAN;sultan süleymanın ilk kızıdır.annesi hürrem sultandır.annesinin cıkarları üzerine rüstem paşa ile evlenmiştir.kardesi tahta gecince annesi öldugu için haremi yönetmiştir.
SEHZADE BEYAZIT;4. sehzadedir. annesi hürrem sultandır ve hürrem sultan sehzade beyazıtın tahta cıkmasını istemiştir.
ŞEHZADE CİHANGİR;5.sehzadedir.sakat olarak dogmustur.annesi ve kendi kardeslerinden cok sehzade mustafa ve mahidevran sultanı sevmektedir.Sakat olddugu için eski saraya gönderilmiştir.